.(
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا برادری که مادرت او را نزاده است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
غلامعلی علامه ، فریمان ، ز ، گربه ، نویسنده غلامعلی علامه ، عقل ، دعا ، دور نشویم ، دوست خدا ، را فراموش نکنید ، راز دل ، راستی ، رضای خدا ، روزه ، روستایی )) ، روش ، عقل کل ، عقلی ، علامه ، علمی ، علی ، فریمان راه درست ، فریمان یا مدد یا امام حسین ، قبل از مرگ به فکر ، قبول ، قدرت ، زیبا ، زیبا ترین ، سال خرگوش ، سمل ، سونامی ، سی ، سیل ، شهید درحین رانندگی داخل سرویس )) ، شهید شده )) ، شیرین ، شکر ، صمد ، طاعات ، طبیعت بکر ، طبیعت زیبا ، ظلم ، ظهور امام زمان ، عابد ، عالی ، عدالت ، عدل ، عصر ، عصر رادیو ، عصر شتر ، عصیان ، عظمت ، عفو ، نویسنده غلامعلی علامه پشت سرعقل راه بروید ، هماهنگ ، همایش شهر ملایر ، همه مخلوق ، همه موجودات ، وآخرت ، واحد ، واقعیت ، کامل ، کرامت ، کعبه ، کل ، که ، کویر ، فریضه الهی ، گوناگون ، لا حول ولا قوه الا با لله ، مبارک ، مبیت ، مجروحین )) ، محار ، معبود ، مقالات ، ملت ، ملک واملاک رها ، ممتاز ، مناجات ، منطق ، مهترم ترین ، مهربانی ، مهم ترین ، نادر ترین ، نادعلی ، نام های زیبا ، نجات ، ((سالگر د شهید درروستا )) ، ((مناعت طب مادرمحترم شهید )) ، (پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم ، ا ، اجابت ، احد ، استعداد ، اقتصاد ، الحمد ، العظیم، اللّطیف، الشّافی». ، امام زمان ، امام عصر ، امامان عزیز ، انسان ، انسانها ، انسانهای متمدن ، اولیا ، با خدا ، با شیخ بهلول ، بالاروید ، باهم )) ، بخشش ، بنیاد شهید ، به شکلی بی عدالتی هست ظهور ، بها ر ، بهتر ، بهترین ، بهترین چشم ، بی یار ، بیداد ، پایه غر غر می کند آقا بارندگی ندارد )) ، پله پله خدا ، تجربی ، تجلیل ، ترین ، تعریف ، توجه ، توصیه ، توفیق ، جدید ترین ، جشنواره ، جهان ، جهنم فرضی را شنید یم وای از ، جوائج دنیا ، جوانان را نصیحت ، جیوان ، چشم ، چه شکوهی ، چه عظمتی ، حدای بیه متا ، حرکت برای خدا ، حسبی الله ، حصار ، حضرت مهدی ، حفظ منید ، حقوق مزایا ، حوادث ، خ ، خانواده های شاهد به کربلای معلا )) ، خدا ، خطر ، خلیفه خدا ، خوب ، خوب آنان را ، د هک ، در دل ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :30
بازدید دیروز :130
کل بازدید :601851
تعداد کل یاداشته ها : 403
103/1/30
8:39 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
غلامعلی علامه[132]
هرچه هست از خدا است اگرخدمتی بوده آنهم لطف خدا بوده من چیزی ندارم جز سپاسگزاری از خالق خودم

خبر مایه

           با توجه به اینکه درماه مبارک رمضان نعمت معنویت برما تمام شده ، هرعملی که صادقانه ومخلصانه برای خدا باشد چندین برابر ارزش دارد هرآیه از قرآن برابر ختم قرآن درماه های دیگر می باشد اکثرا" می خواهند از این همه نعمت بهره ببرند ولی به هردلیل توفیق صلب می شود فقط مومنین بهره می ببرند هرکدام از این افراد به نوعی گرفتار عادتها هستند واین روزها به اسم پیشرفت فراوان تر بوده است ترک عادت هم موجب مرض است کسی که عمری چیزی درست یا غلطی را انجام داده است نمی تواند یک شبه آن را کنار بگذارد مثلاً کسی که سه وعده غذا خورده است، نمی تواند یک روزه نهار را کنار بگذارد. جسم تحمل میکند ولی فکرهوایی می شود لذا در این خصوص گفته اند ترک عادت موجب مرض است . زمانی بود این امکانات رفاهی وجود نداشت مردم دراین موقع از سال ضمن اینکه روزه داشتند درو می کردند به هیچ قیمتی حاضر نبودند روزه بخورند دربعضی خانواده ها ارزشها ، سنتها، روشهای خوب کمرنگ شده بیشتر به دنیا گرایش پیدا شده مشاهده می کنید کنار خیابان سیگار می کشد بخاطرعادتهای غلط از نعمتهای بیشماری خود را محروم میکند این تن ما که اینقدر همه ما برایش همه چیز مهیا می کنیم چند روزی بیشتر با ما نخواهد آمد ازخدا بخوا هیم هرکس بتواند فکر پاکی برای خدا داشته باشد واین عادت های غلط را کنار بزنیم




  
  

            

...ملّانصرالدین به نزد دوستش رفت و گفت:«ببین فلانی؛ خیلی دلم به حالت می سوزد.» مرد گفت:«برای چه؟» ملا گفت:«به خاطر این که بعد از مدّت ها جنگ و دعوا با عیالم امروز رفته بودم بازار و هر چه می خواست برایش خریدم.» دوستش گفت:« خوب این قضایا چه دخلی به من دارد؟»

ملّا گفت:« اتفاقاً خیلی هم به تو مربوط است. آخر وقتی زن تو ببیند که من برای عیالم کفش و لباس خریده ام؛ او هم حسادتش گُــل می کند و از روی چشم و هم چشمی با تو دعوا راه می اندازد و تا خواسته اش را برآورده نسازی ؛ دست از سرت بر نمی دارد.به همین دلیل است که می گویم به تو هم مربوط است.»

نکته: چشم و هم چشمی و حسادت و رقابت از آفات خود کم بینی است.فردِ با عزّت نفس بر اساس معیارها و اصول خود زندگی می کند و توجّهی به آنچه دیگران انجام می دهند ندارد.

            امّا زندگی فرد خودکم بین مُتأثّر از ملاحظات و شرایط بیرونی از جمله رفتار دیگران است.هر اقدامی که آن ها انجام دهند به فرد خود کم بین مربوط است؛ اگر آن ها فلان خانه و ماشین را دارند او هم باید داشته باشد.

اگر دیگران برای تعطیلات به فلان جا می روند ، او هم باید همان جا برود.

اگر دیگران چنین و چنان مراسم عروسی، تولّد و ختم برگزار کرده اند، او هم باید کم نیاورد و مجالس آنچنانی داشته باشد.

اگر دیگران فرزندشان را به فلان مدرسه فرستاده اند، او هم باید چنین کند.اگر دیگران بینی شان را عمل کرده اند؛ او هم نباید کم بیاورد و باید بینی اش را عمل کند.        واگر...

این لیست پایانی نخواهد داشت.در یک میدان ورزشی مثلا در مسابقه ی دو ، یک ورزشکار مرتّب موقعیّت خود را با دیگر دوندگان می سنجد تا بازنده ی مسابقه نباشد.

            زندگی برای فرد حسود یک مسابقه است.مسابقه ای برای«کم نیاوردن»مسابقه ای که باید دایم متوجه ی رقبا باشد تا از آن ها عقب نیفتد و باید کارهایی انجام دهد تا شایستگی و قدرت خودش را به اثبات برساند.مهم ترین نتیجه ای که این شیوه ی زندگی؛ یعنی چشم و هم چشمی به بار می آورد، خداحافظی آرامش و شادی از زندگی ها است.

ــ قدرت با دیگران رفاقت می کند و ضعف رقابت.

منبع: کتاب«ملانصرالدین زندگی خویشتنیم.مولف: مسعود لعلی انتشارات بهارسبزچاپ چهارم1390 صفحه 71 و72»                                          


  
  

کعبه‌ ‌ سنگ‌ نشانی‌ است‌ که‌ ره‌ گم‌ نشود  حاجی‌ احرام‌ دگر بند، ببین‌ یار کجاست‌.

با نهایت احترام و با آرزوی قبولی حج برای شما بنده ی نیک خدا، چند نکته جهت یادآوری در مراسم معنوی حج تقدیم حضور می گردد.

1ـ در تمام طول مدت سفر با وضو باشید تا لذت بیشتری ببرید.

2ـ نمازهای یومیه را به جماعت آن جا بخوانید.

3ـ توانایی خواندن نماز شب در آن جا یک توفیق الهی است که باید غنیمت شمرد.

4ـ غار حرا را حتماًَ بروید(البته بدون فرزند کوچک)

5ـ در جلسه هایی که در مکه و مدینه برگزار می شود، شرکت کنید.

6ـ بهترین سوغاتی مادی که می توانید از آن جا بیاورید، آب زمزم است.

7ـ بعد از برگشت از این سفر معنوی، لباس احرامتان را نشویید.

8ـ احساس های خوبی را که به شما دست می دهد ، بنویسید.

9ـ اگر به زیارت می روید فقط زیارت بروید و اگر به خرید می روید فقط به خرید بروید.

10ـ خرید سوغاتی را به روزهای پایانی در مکه و مدینه موکول کنید.

11ـ اگر فرصت داشتید قبل از سفر حج ؛ چند نمونه سفرنامه ی حج دیگران را مطالعه کنید و با آگاهی بیشتر مشرّف شوید.

12ـ در همه ی لحظات خدا را یاد کنید.ذکر بگویید و همیشه به او توکل کنید و از او یاری بخواهید.

13ـ سعی کنید حداقل دو بار اعمال عمره ی مفرده به جای آورید.

14ـ در صورت امکان 2 رکعت نماز در مسجدالنبی و مسجدالحرام به نیابت از همه ی بندگان خدا بخوانید.

15ـ گفته بودم چون تو بیایی غم دل با تو بگویم    چه بگویم که غم از دل برود چون تو بیایی...

 

توصیه هایی از یک معلم نمونه  شهر فریمان    حمید علامه

 


92/4/18::: 12:34 ع
نظر()
  
  

پادشاهی دو شاهین کوچک به عنوان هدیه دریافت کرد. آنها را به مربی پرندگان دربار سپرد تا برای استفاده در مراسم شکار تربیت کند.یک ماه بعد، مربی نزد پادشاه آمد و گفت که یکی از شاهین‌ها تربیت شده و آماده شکار است اما نمی‌داند چه اتفاقی برای آن یکی افتاده و از همان روز اول که آن را روی شاخه‌ای قرار داده تکان نخورده است. این موضوع کنجکاوی پادشاه را برانگیخت و دستور داد تا پزشکان و مشاوران دربار، کاری کنند که شاهین پرواز کند. اما هیچکدام نتوانستند. روز بعد پادشاه دستور داد تا به همه مردم اعلام کنند که هر کس بتواند شاهین را به پرواز درآورد پاداش خوبی از پادشاه دریافت خواهد کرد. صبح روز بعد پادشاه دید که شاهین دوم نیز با چالاکی تمام در باغ در حال پرواز است. پادشاه دستور داد تا معجزه‌گر شاهین را نزد او بیاورند. درباریان کشاورزی متواضع را نزد شاه آوردند و گفتند اوست که شاهین را به پرواز در آورد. پادشاه پرسید: تو شاهین را به پرواز در آوردی؟ چگونه این کار را کردی؟ شاید جادوگر هستی؟ کشاورز گفت: سرورم، کار ساده‌ای بود ، من فقط شاخه‌ای را که شاهین روی آن نشسته بود بریدم. شاهین فهمید که بال دارد و شروع به پرواز کرد.

نکته: گاهی لازم است برای بالا رفتن، شاخه‌های زیر پایمان را ببریم. چقدر به شاخه‌های زیر پایتان وابسته هستید؟ آیا توانایی‌ها و استعدادهایتان را می‌شناسید؟ آیا ریسک می‌کنید؟ آیا توانایی‌ها واستعدادهایتان را می‌شناسید؟ منبع: ماهنامه ی میلیاردرهای آینده ی ایران سال دوم شماره 21 فروردین 92 صفحه ی 7 و 8 (آدرس مجله الکترونیک: www.forum.unc-co.ir )ـ تنها راهی که به شکست می انجامد؛تلاش نکردن است.

سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد     وآنچه خود داشت زبیگانه تمنا می کرد.    حافظ

همان طور که وعده داده بودیم ؛ موضوع برگ زندگی شماره 977؛ این است که :«چگونه بدون سرمایه به استقلال مالی برسیم؟ و چگونه مسایل مالی را سریع تر و راحت تر حل کنیم؟؟!!» (لطفاً با دقت و تفکّربخوانید.)

استقلال مالی یعنی این که دیگر شما برای گذران زندگی تان مجبور نباشید کار کنید؛به خصوص کاری که دوستش ندارید. شما خود می دانید که به دست آوردن استقلال و موفّقیّت های مالی مستلزم دانستن و مهارت های آن است.به طور مثال همان طور که یک نفر می خواهد گواهینامه ی رانندگی بگیرد؛ می بایست که مهارت های رانندگی را به طور کامل بیاموزد؛ برای کسب موفّقیّت های مالی و ثروت ؛ می بایست که مهارت های آن را بیاموزید. اگر برای موفّـقـیّت سختی می کشید و رنج می برید ؛ حتماً بایستید.چون یا راه را اشتباه می روید و یا هدف اشتباهی برگزیده اید.

آن چه که در پی می آید چکیده ای از صدها کتاب ؛ مقاله ؛ دوره ی آموزشی ، ایده و... است که می تواند در شما ایجاد جرقه یا انگیزه نماید. در هر حال انتخاب با شما است.

1ـ درپی هرناله یک فرصت برای کسب درآمد است.(یک اصل مهم در ثروت آفرینی) 2ـ اطلاعات پول است و دانایی توانایی. 3ـ *** ایجادنیاز+رفع نیاز=کسب درآمد.***(قانون طلایی برای کسب ثروت.)

4ـ ببینید دیگران چه نیازی دارند،نیازشان رابرطرف کنیدپول بگیرید.کافی است صفحه ی نیازمندی های روزنامه ها را به طور دقیق ببینید.مهارت هایی را که درخواست زیادی در بازار دارند ؛ بشناسید و آن مهارت را یادبگیرید و خدمات دهید یا واسطه باشید برای کسانی که این نیاز را دارند و عده ای که می توانند آن نیاز را برآورده کنند و از این وسط چیزی هم گیر شما بیاید . یا هرچه تعداد آگهی های یک دسته بیشتر باشد؛ میزان بازار و فرصت ثروتمندی در آن حوزه بیشتر است.    5ـ کاری کنید که به آن عشق می ورزید و به آن علاقه دارید!(نکته ی طلایی برای موفّقیّت در هر کاری.) به راحتی نمی توانید از طریق کاری که علاقه ندارید یا با آن راحت نیستید ثروتمند شوید.

6ـ همواره آموزش ببینید و در دوره های کارآفرینی شرکت کنید.     7ـ کتاب های مختلفی درباره ی کسب ثروت مطالعه کنید؛ سی دی های آموزشی با این موضوع تماشا کنید.مجله های مرتبط با آن را مطالعه کنید.زندگی نامه انسان های موفّق وثروتمند را مطالعه وتحلیل کنید وووو.. 8 ـ هزینه فرصت فعّالیّت هایی که انجام می دهید محاسبه کنید.ببینید ارزش وقت گذاشتن را دارد؟ 9ـ هر ماه حداقل 5 درصد از درآمدتان را روی فکر و اندیشه و آموزش خودتان هزینه کنید.****10ـ علم و هنر فروشندگی و مهارت بازاریابی و بازار سازی را یادبگیریدتا بتوانید به استقلال مالی برسید و ـ حتی بدون سرمایه ـ میلیونر شوید.11ـ بعد از این که هنر فروختن را یاد گرفتید ؛ می توانید علم و تجربه ای را که دارید بفروشید. 12ـ نظم و انضباط در کار و زندگی داشته باشیم.

13ـ پراکنده کاری نداشته باشید.یک یا دو مهارتِ دلخواهتان را به طور کامل و اختصاصی یادبگیرید.به گونه ای که در شهر همه شما را به آن تخصص و هنر بشناسند.14ـ مهندسی معکوس ومدیریت پروژه را یاد بگیرید.

15ـ رادیو اقتصاد موج FM   ردیف 98 مگاهرتز و رادیو سلامت موجFM ردیف 102 مگاهرتز را گوش کنید.(با دستگاه های گیرنده ی دیجیتال خانگی می توانید صدای رادیو را دریافت ضبط و گوش کنید.) 16ـ مطمئن باشید که با دست روی دست گذاشتن و نالیدن و زمین و زمان را دشنام دادن نه تنها اوضاع بهتر نمی شود؛ بلکه بدتر هم خواهد شد. 17ـ شکست خوردن در مسیر ابتکار بهتر است از پیروزی در مسیر تقلید.

18ـ نوشتن هدف یعنی در اختیار گرفتن فرمان زندگی(روی کاغذ فکر کنید.)19ـ یادمان باشد که پول هدف نیست بلکه ابزاری است که در راستای اهداف و ارزش هایمان هزینه کنیم.24ـ همواره به خداوند توکل کنید وتلاش هم بکنید.( از تو حرکت از خدا برکت.)   در این برگه کوچک بسیاری از مسایل و راه های ثروتمند شدن را نمی توانیم بیان کنیم.اما چند نکته را از چند کتاب بیان می کنیم که شما با مطالعه ی آن ها و عمل به دستورالعمل های آن ها، می توانید به استقلال مالی دست یابید: 1ـ «تنها یک دسته از مردم نمی توانند پولدار شوند و آن مُـرده ها هستند.یکی از بهترین مناطق دنیا برای پولدار شدن ایران است.» منبع: کتابِ راز جذب پول در ایران با صدتا اسکناس هزارتومانی نوشته ی آقای علی اکبری ـ انتشارات بهار سبز چاپ دوم بهار92

2ـ « اندیشه ثروت است.» منبع:کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید نوشته ی ناپلئون هیل ترجمه ی مهدی قراچه داغی انتشارات شباهنگ چاپ هفتم 1386     3ـ «تقدیر و سرنوشت شما دراختیار خودتان است.» منبع :کتاب معجزه ی ذهن برای رسیدن به آرزوها نوشته ی دکتر مرتضی احمدی منش ـ ناشر موسسه فرهنگی انتشاراتی راه موفقیت چاپ سی و دو 1389    4ـ   «شما هم می توانید پولدار شوید.»منبع: کتاب چگونه بدون سرمایه ثروتمند شوید؟! نوشته ی داریوش یاری نوخندان انتشارات دانش موسوی چاپ اول 1387    5ـ «پول باید درجریان باشد»

منبع:کتاب تو ثروتمند متولّـد شده ای نوشته باب پراکتور ترجمه ی سپیده سپیده دم ؛ نشر راویان مهر

 

 


  
  

        با توجه به اینکه خداوند همه نوع نعمت به ویژه نعمت امنیت را برما تمام نموده، توقع می رود از این همه نعمت الهی بیشتر به عظمت لایتناهی خداوند پی ببریم، واو را بهترمعرفی کنیم که هرچه هست از آن اوست . ولی متاسفانه گرایش به مادیات وتجملات همه به سمت توسعه دنیا وآن هم به هرقیمت واز هر راه می نگرند ،بخش عظیمی از توفیقات صلب شده  درگذشته شاعران زیادی پیرامون اوضاع زمان وروزگار خود شعر می سرودند وبا طاغوط وحاکمان مبارزه  واسلام را معرفی میکردند علما اگرایرادی خارج از اسلام مشاهده می کردند به انتقاد می پرداختند وبعضی هم نون به نرخ روز زمان خود می خوردند در زمان حال در سخن رانی ها ایرادها با قرآن تطبیق داده می شود ولی آخرش به نفع خود فردوجناح پیروز ربط پیدا می کند چندین سال از انقلاب می گذرد این همه همایش از شاعران نامی گذشته همچون حافظ، سعدی ، مولانا برگزار شده وبه ویژه وصف دعبل خزایی که خلیفه های نامشروع را معرفی می کرد شنیده اند ولی کسی پیدا نشده که درخصوص تخلفات غیر اسلامی که دربعضی دستگاه ها واز بعضی افراد دیده می شود سخنی گفته باشد ومورد تهدید جدی قرار گیرد بعضی انتقاد اگر بوده جناحی وبه دنیا خلاصه می گردد امید واریم هنرمندان ، علما، نویسندگان اگر ایرادی مشاهده می کنند به هرطریق ممکن از اسلام دفاع کنند وحاکمان هم به پذیرند با این اوضاع امید وار نباشند که کاملا" اسلامی عمل می کنند  


  
  
   1   2      >