خالق همه عوالم خدا ولی
باتوجه به اینکه خداوند متعال، خالق همه موجودات ، مالک همه عوالم هستی ،خالق همه نعمات ، پادشاه همه پادشاهان ، صفات بی نهایت زیبا، بی نهایت قدرت برتر، بزرگ واقعی ، نوربی انتها، عظمت باشکوه، هرچه هست از آن اوست، همه به فرمان اوست ،کسی چیزی ازخودش ندارد. هرچه بی نهایت، هرچه جبروت، هرچه لاهوت هرچه ناسوت هرچه جلال، همه از آن خدا است این خداوند بی همتا، این خداوند بی مانند ویکتا، این معبود یگانه ،این خدای واحد احد، این خدایی که به هر سو می نگرید عظمت او نمایان است . حیران ومبهوت می مانید به هرنعمت آن هوش از سر می رود. این خدایی که همه چیز را آفریده ، وبه همه چیز او فرمان می دهد ،درعین حالی که چیزی ازاو پنهان نیست. همین خدا بی عدالتی، ظلم ، ستمگری ، بیداد ، جوررا خلق نکرده، خالق این صفات انسانهای شریف می باشند. خدا خالق بخیل ، تنگ چشمی ، تنگ نظری نیست ، تدریجا جناب انسان خلق کرده، خدا خالق چیزهای تباه شده ، فساد ، گمراه ، باطل ، معیوب ،نیست . این گونه صفات بعد اینکه حب دنیا طلبی شروع شده آقای انسان بکار برده است، خدا خالق گناه ، بزه ، معصیت ، جرم ، زشتی ، سهو، نیست اینگونه حرکات ازانسان خیره سر برخواسته، خداوند خالق سخننادرست, گفتاریکهحقیقتنداشتهباشد, نیست ،هرچه هست راستی ودرستگوئی می باشد دروغ دربین انسان ها می چرخد خداوند خالق بدقولی ، خلف وعده نیست هرچه گفته به حق می باشد این بی وفایی بین انسان شیوع ومتداول است خدا خالق آنچه مورد پسند نیست، ناخوش آیند، غیر مطبوع خدا نیست این گفتار ورفتار از انسانها سر می زند به نظر من این اصطلاح تنقیح مناط از این جا شروع شده که بعضی روشها ، سنتها ، گفتارها با واقعیت مطابق نبوده بعضی روشن فکران متذکر می شدند ودر سدد اصلاح وپاکیزه نمودن آن برمی آمدند خداوند خالق نامناسب, تخلف , چیزیکهجفتوجورنباشد،نامنظم ،نامرتب ،آشفته نیست این تنش در روش انسانها خودشان زحمت را کشیده اند وبکار می برند اصطلاح پارا دایم از این گونه حرکات برخواست کرده که درعالم هم چیز نظام مند بوده بعضی نامنظم هستند مدلی منسجم تر وکاملتر در زمینه باورها ، شناسه ها ، هنجارها ، نمادها داده شود خدا خالقفراموشکردن, ازیادبردن, بیخبری, فراموشکاری, سهو ،غافلانه, بدونتامل,نادانی نیست همه عوالم از جمله زمین محل سکونت انسان به عدالت می می چرخد ولی انسان است که فراموش می کند برای چه خلق شده، چه کار باید بکند، کجا آخر می رود، واز همنوع خود وتاحتی از قوم خویش بی خبر فراموش می کند خداخالق خشمگرفتن, خشمکردنبرکسی, خشمگینی, خشم، غضب آلود بد خلق نیست این هم درحین رسیدن به دنیا طلبی، یکی کم رسیده ویکی بیشتر نمی خواهد بدهد استحکاک بوجود آمده وانسان هاکم بیش بکار می برند،خداخالق نا مبارک ،نا میمون ، نحس ، شوم خدا نیست همه چیز نعمت همه چیز برکت،خدا چیزی به این نام ندارد روز سیزده نحس است ، کار انسانها بوده درهمه حال ودرهمه زمان خدا زیبا است خدا خالق ستیزه, جنگوجدال, دشمنیوسرکشی, ناسازگاری نیست آنچه امروز مشاهده می کنید برای قدرت ،برای ثروت ، خود انسانها بوجود آورده اند درآتش جهنم گرفتار کار خودشان هستند به هرحال اگر دراین دنیا آنچه خدا وپیامبر گفته بکار برده شود نور درنور همین دنیا بهشت می شود ولی چه فایده که هر روز براین بدیها افزوده می گردد