.(
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکیم ده خصلت دارد : پارسایی، عدل، فهم، گذشت، نیکی، بیداری، خودنگهداری، تذکر، هشیاری، نیک خویی و میانه روی . [لقمان حکیم]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
غلامعلی علامه ، فریمان ، ز ، گربه ، نویسنده غلامعلی علامه ، عقل ، دعا ، دور نشویم ، دوست خدا ، را فراموش نکنید ، راز دل ، راستی ، رضای خدا ، روزه ، روستایی )) ، روش ، عقل کل ، عقلی ، علامه ، علمی ، علی ، فریمان راه درست ، فریمان یا مدد یا امام حسین ، قبل از مرگ به فکر ، قبول ، قدرت ، زیبا ، زیبا ترین ، سال خرگوش ، سمل ، سونامی ، سی ، سیل ، شهید درحین رانندگی داخل سرویس )) ، شهید شده )) ، شیرین ، شکر ، صمد ، طاعات ، طبیعت بکر ، طبیعت زیبا ، ظلم ، ظهور امام زمان ، عابد ، عالی ، عدالت ، عدل ، عصر ، عصر رادیو ، عصر شتر ، عصیان ، عظمت ، عفو ، نویسنده غلامعلی علامه پشت سرعقل راه بروید ، هماهنگ ، همایش شهر ملایر ، همه مخلوق ، همه موجودات ، وآخرت ، واحد ، واقعیت ، کامل ، کرامت ، کعبه ، کل ، که ، کویر ، فریضه الهی ، گوناگون ، لا حول ولا قوه الا با لله ، مبارک ، مبیت ، مجروحین )) ، محار ، معبود ، مقالات ، ملت ، ملک واملاک رها ، ممتاز ، مناجات ، منطق ، مهترم ترین ، مهربانی ، مهم ترین ، نادر ترین ، نادعلی ، نام های زیبا ، نجات ، ((سالگر د شهید درروستا )) ، ((مناعت طب مادرمحترم شهید )) ، (پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم ، ا ، اجابت ، احد ، استعداد ، اقتصاد ، الحمد ، العظیم، اللّطیف، الشّافی». ، امام زمان ، امام عصر ، امامان عزیز ، انسان ، انسانها ، انسانهای متمدن ، اولیا ، با خدا ، با شیخ بهلول ، بالاروید ، باهم )) ، بخشش ، بنیاد شهید ، به شکلی بی عدالتی هست ظهور ، بها ر ، بهتر ، بهترین ، بهترین چشم ، بی یار ، بیداد ، پایه غر غر می کند آقا بارندگی ندارد )) ، پله پله خدا ، تجربی ، تجلیل ، ترین ، تعریف ، توجه ، توصیه ، توفیق ، جدید ترین ، جشنواره ، جهان ، جهنم فرضی را شنید یم وای از ، جوائج دنیا ، جوانان را نصیحت ، جیوان ، چشم ، چه شکوهی ، چه عظمتی ، حدای بیه متا ، حرکت برای خدا ، حسبی الله ، حصار ، حضرت مهدی ، حفظ منید ، حقوق مزایا ، حوادث ، خ ، خانواده های شاهد به کربلای معلا )) ، خدا ، خطر ، خلیفه خدا ، خوب ، خوب آنان را ، د هک ، در دل ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :35
بازدید دیروز :33
کل بازدید :603715
تعداد کل یاداشته ها : 403
103/2/26
3:59 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
غلامعلی علامه[132]
هرچه هست از خدا است اگرخدمتی بوده آنهم لطف خدا بوده من چیزی ندارم جز سپاسگزاری از خالق خودم

خبر مایه

       ازنظر عقلی تا کنون به این نتیجه رسیده اند ودرقوانین هم هرنوع زیاد خواهی ، زیادروی ، زیاد گوئی ، زیاد پوشی ، زیاد نوشی ،زیاد خوشی  ... نکوهش شده و حد اعتدال ومیانه روی را از نظر ظاهر فردی واجتماعی معرفی کرده اند واین زیاد خواهی دو بعد دارد ظاهری وبا طنی وتجربه شده وقتی فردی بهترین خودرو سوار می شود به طور غریزی لذت می برد فخر فروشی ومی خواهد به دیگران بگوید من از شما بهتر هستم  از طرفی تا کید می شود سرعت خلاف ، تخلف ، ودرنتیجه خطر است یعنی شما به خود ودیگران اجحاف می کنید راه اعتدال را باید پیشه کنید واز بعد باطنی  اسلامی وایمانی می گوید حق دیگران را ضایع، بی عدالتی، تجاوز کردید عاقبت ، وعقوبت شما جهنم است فقط صراط مستقیم را پیشه کنید به هرحال حب دنیا طلبی با خطر دنیا و عقوبت آخرت همراه است انتخاب با خودتان است البته امروزه بیشتر مسئولین ودولتی ها گرفتار زیاد خواهی فرض کنید چون قدرت دارند ، نزدیک پول هستند اضافه کار ، سفرها ، پاداش ها ، وحقوق اضافی که مشاهده می کنید هزاران نفر مشکل بیمه وبازنشستگی ، درمان ، اشتغال برای مبلغی ناچیز دارند چه پاداش ها چه سفر ها که نمی روند ظاهر زیبا دارند . ولی دراین دنیا خطر کردند ودر آخرت جهنم انتظار شان می باشد

از خدا جوییم توفیــق ادب                       

بی‌ادب محـروم ماند از لطف رب

بی‌ادب تنها نَـه خود را داشت بـد

بـلکــــه آتـش در همــــه آفـاق زد

       ریشه ی بسیاری از مشکلات زندگی ما انسانها  حرص و زیاده خواهی است به طوری که به ندرت انسانی را می توا ن یافت که به آنچه از جانب خدا به ارزانی داشته شده قناعت کند.

گفت پیغمبر قناعت چیست گنج     گنج را تو وا نمی دانی زرنج

و این اختصاص به  مسمندان و فقرا ندارد بلکه آنان که غنی ترند محتاج ترند 

از طمع هر گز نخواهم من فسون        این طمع را کرده ام من سرنگون 

 

  علاج علمی که گفته اند
در این مورد انسان باید خوبی و شرافت عزت نفس و فضیلت و آزادگی را که در قانع بودن نهفته است به یاد آورد و بدی و  پستی و تحمل خواری و ذلّت و پیروی از هوای نفس را نیز داشته باشد و ببیند که مال اندوزی چه آفات دنیوی و اخروی دارد و اینکه هر چه جمع کند، روزی گذارده و می‌رود.

علاج عملی که گفته اند
در زندگی میانه روی کند و درهای مخارج را تا هر جا که ممکن است ببندد و به انداز? ضرورت اکتفا کند و اهل و خانواده خود را نیز به این روش عادت دهد، تا اینکه بتواند قانع زندگی کند و صفت پست حرص را در وجودش ریشه کن کند.

 


92/10/13::: 11:36 ص
نظر()